My Cart

blog

Menunggang menunggang - Nelson Star

Menggunakan sepanjang pemanduan - Nelson Star

Minggu terakhir saya mengayuh perjalanan di Okanagan Selatan-West Kootenay untuk 12 bulan kelima berturut-turut. Saya mengambil masa tujuh hari untuk menutup jalan dan lebuh raya, berhenti di kafe dan tempat makan di samping cara untuk memenuhi konstituen dan perjalanan dengan mereka di jalan mereka. 12 bulan ini saya mengurus untuk memenuhi di ruang terbuka tempat yang mungkin kita bercakap jauh. Sebaik sahaja perjalanan itu berjalan seperti yang diharapkannya - perbualan yang baik mengenai semua perkara, iklim yang baik dan persekitaran yang indah sepanjang pemanduan yang indah ini.

Saya memulakan perjalanan dengan beberapa rakan penunggang basikal di Glenfir, kira-kira lapan kilometer ke utara Naramata di laluan Keretapi Lembah Kettle. Kami tiba di Penticton pada waktunya untuk sarapan dan kejutan oleh Mike Farnworth, Menteri Keselamatan Awam BC. Oleh kerana perapian Christie Mountain masih terbakar dan Pusat Operasi Kecemasan hanya berjarak satu blok, saya membawa menteri ke EOC untuk membahaskan tindak balas pencegahan dan evakuasi perapian dan kelas yang dilaksanakan sejak tahun-tahun sebelumnya.

Setelah berhenti ais krim di Okanagan Falls dan makan tengah hari di Oliver, saya membeli lagi di dalam kereta di Osoyoos dan memandu ke Huge White, sudut barat laut pemanduan. Saya bertemu dengan orang-orang perusahaan asli untuk sarapan pagi keesokan harinya, kemudian membeli kembali ke jalan KVR di McCulloch dan mengayuh basikal sejauh 60 km ke Beaverdell.

kedai basikal

Kami bertemu dengan sebilangan pasukan penunggang basikal di jalan yang semuanya memuji laluan tersebut sementara sangat mencadangkan bahawa ia dikekalkan dalam keadaan yang lebih tinggi untuk penunggang basikal. Di Carmi kami menyerahkan pusat pemeriksaan BC Wildfire yang memelihara orang-orang dari ruang Carmi Creek tempat perapian aktif. Gadis yang mengawasi pusat pemeriksaan itu dipenuhi dengan hadiah untuk kru bawah dan udara yang menghalang perapian dan satu lagi di Gunung Solomon di seluruh lembah.

Melalui pizza di Rock Creek, saya berbual pendek dengan pengetua kolej asli mengenai kuliah dibuka semula dan perbincangan panjang lebar dengan ahli perniagaan kejiranan mengenai prospek kewangan yang lebih baik untuk Beaverdell ketika orang berpindah ke dan mencipta semula dalam perkara hebat murni tentang Ketel Barat Lembah.

Pada keesokan harinya, saya terus menyusuri jalan KVR ke Rock Creek, tempat saya melancong di Riverside Center yang baru, penambahan baru yang mengasyikkan di kawasan yang memberikan maklumat pelanggan, syarikat sosial, tempat kerja dan perbankan yang disediakan oleh skor Osoyoos Credit Kesatuan. Kami makan malam di Keg dan Kettle Grill di Halfway, sebuah restoran baru yang menjalankan perniagaan yang berkembang pesat dalam keadaan sukar.

Pada pagi keempat saya bertemu dengan Ciel Sander, koordinator jalan asli, untuk perjalanan sebanyak Eholt dan sepanjang perjalanan ke Grand Forks. Ciel dengan murah hati meminjamkan tayar gemuknya, menyebutkan bahawa lantai bahagian ini dalam bentuk yang mengerikan dan menyusahkan untuk basikal biasa seperti milik saya.

Anggota keahlian kitaran Grand Forks menemui kami dekat dengan Eholt (di tengah-tengah Terowong Hodges yang sangat gelap untuk menjadi tepat!) Dan mengenal pasti masalah dalam mengekalkan komponen jalan berbatu dan berpasir ketika ia dikongsi dengan pengunjung kenderaan bermotor. Kerana tayar lemak ini (dan bantuan pedal elektrik!), Saya tiba untuk makan tengah hari di Grand Forks tepat pada waktunya di mana satu kumpulan lain berkumpul untuk berbincang di teras trotoar dengan perkara-perkara bermula dari isu pelancaran menara sel 5G hingga politik dalam mana-mana julat penghormatan.

Saya berhenti di peruncit basikal yang baru di pusat bandar Grand Forks untuk bercakap dengan pemiliknya mengenai menggalakkan berbasikal (kedai basikal di seluruh tempat telah diliputi oleh perusahaan di seluruh COVID) sedangkan saya secara diam-diam memeriksa e-basikal dengan tayar lemak.

Oleh kerana Grand Forks menandakan tahap tengah perjalanan saya, sekarang adalah tahap yang berkesan untuk menyelesaikan ruangan ini dan saya akan mengakhiri laporannya minggu depan. Laluan gembira!

Richard Cannings adalah Anggota Parlimen Okanagan Selatan-West Kootenay

Prev:

Next:

Sila tinggalkan balasan anda

8 - lima =

Pilih mata wang anda
USDDolar Amerika Syarikat (AS)